Inte lax idag men väl brax!

Den kalla vinden vid älven var riktigt stygg under
sena eftermiddagen idag den 4 maj. Kom ner på eftermiddagen
och såg det jag förväntat mig att få se, nämligen att vattenivån var på
väg ner. Men ikväll så blev det inte lika illa som igår,
utan vattenföringen låg nog på jämna ca.250 kubbar så länge jag var kvar!
















H
ärlig spöböj men tyvärr ingen lax men väl braxen!


Jag provade ett blankt skeddrag nere vid fasta fisket i dag
och rätt snart sprattlade en 45:a i andra änden. Jag blir lika
förundrad varje gång det smäller på en fisk runt minimimåttet för
att de är så pigga. Vi var en 3-5 fiskare på plats vid fasta ikväll
men det var riktigt trögt

Förrutom när det gällde braxarna som verkade
samlats i parti och minut utanför kanalinloppet.


När jag gick för kvällen så kikade jag in och kollade registeringslistan
vid kontoret och i dag var det 17 fiskar inskriva, den största 2,9 kilo
samt 5-6 återutsatta. Men en hel del bilar kvar på parkeringen vid Årvara
när jag for vid 20-tiden så det lär nog skrivas in några till!
Lite fiskevila i morrn och ladda om batterierna!



Blir nog en kustrepa snart, verkar vara på G där nu.


Tack för kaffet PG!



Må väl/ Tony

Kommentarer