Två laxar upp ur älven idag, Peter "Minken" Jonssons tur idag, 11 kilo!

Kom ner till älven vid 18-tiden, av det gråmulna och regniga vädret tidigare under dagen
så var det mesta borta. Solen sken, mest över Korallen som riktigt badade i solgasset.
En hel del fiskare på plats, flest stod nog i Pumpgropen den här kvällen men även ett
antal fiskare på Korallen.  Runt 450 kubik var rådande vattenföring på sena eftermiddagen för att
ligga runt 600 frampå kvällen. Med andra ord ett bra vatten för fasta fisket/pumpgropen
där jag parkerade mig.


Dessvärre så var inte fisken på G, jag såg inte ett vak under de timmar jag fiskade
där. Men det är så mycket mer med fisket än själva "fångsten" man får otroligt många nya vänner och man träffar även gamla polare ! När klockan var strax före 23 gav jag upp för kvällen, då hade inte en enda fisk drillats vid pumpen, korallen eller fasta, normalt sett heta platser i älven för nystigna laxar.








































Men när jag var på väg att packa ihop så stötte jag ihop med Peter och Micke, och Peter berättade att han hade spräckt sin laxtorka! En fin firre på 11 kilo kunde vägas in! Grattis till laxen Peter! Den andra laxen tog en fransman vid namn Philippe! Grattis till en vacker lax!



Bild: Länkat från Älvkarleby sportfiskes hemsida

Kommentarer