Det börjar dra ihop sig för drabbning vid älven - Öringtrofén körs nu på lördag mellan 8 - 16 i Älvkarleby

I går fångades hela 27 öringar i Älvkarleby, den största vägde 5 kilo och togs
vid fasta fisket! Ser lovande ut inför helgens tävling! Kan det vara så att det
nu kommer steg av öring så här i elfte timmen av höstsäsongen i alla fall.
Det återstår att se men fint om det är så.


Och då det nu på lördag är tävling så vill jag meddela att om jag lyckas med konststycket att fånga någon öring av kaliber så tänker jag behålla den för deltagande i tävlingen. Hade det funnits möjlighet att köra C & R i tävlingen så hade det fungerat utmärkt för mig! Med andra ord så kommer jag inte att köra C & R på öring av större mått om jag nu mot all förmodan
skulle lyckas med det!

Skriver detta redan nu för att undvika en massa påhopp efteråt!
(om jag nu lyckas:-)

Ser fram emot en trevlig tävling!

Tony

Kommentarer