Ett härligt morgonpass I Älvkarleby blev det idag!

Min dag började redan klockan 03:00 den här morgonen då Lill-Nisse ville
ha flaskan(välling). Efter detta och ett packningsbyte så var det ingen idé att
krypa ner i sängen igen utan jag drog iväg mot älven och kom ner dit och började
fiska 05:00 som är stipulerad starttid vid älven.


Rätt lugnt med folk på plats vid denna tid på dygnet. Vi var tre stycken vid
Fasta fisket,  inklusive en antal ölfllaskor  som någon lämnat på bordet till
dagens städpersonal vilket fick bli jag idag!


Man blir uppriktigt trött på all skit som lämnas kvar. Nåväl dagens fiske började
med lysstav i olika färger men utan resultat, nej en röd tub fick bli nästa bete.
Och minsann då högg det på en rätt fin öring som vägde 2 kilo prick.













































Bosse Jansson fiskade fluga nere vid fasta och fick en mycket fin öring! Grattis till den Bosse!











































Jag fortsatte att fiska med mina röda tuber, och fick ännu ett skönt hugg.
Den fisken tackade
dock för sig efter ett par sköna gungningar i spöt!
När klockan var runt halv nio så kom det ytterliggare ett hugg, kändes direkt
som en bättre fisk än den första och den var riktigt tjurig innan jag fick den in
mot land. Detta var en mycket fin firre, runt 3 kilo ca.
Samma röda tub
denna gång också! Den här öringen återutsatte jag efter att Molle
fotat mig och fisken!









Blank och fin öring - denna blev det c & r på!












































En stund senare landade Vasse.K även kallad Mozart en fin öring på 2.7 kg!
Grattis till den!























När klockan var kvart i tio så fick det vara bra för denna dag, tröttheten och
suget efter frukost började göra sig till känna! En härlig morgon var det i
ett soligt och varmt Älvkarleby i april 2011. Tack för fotandet Molle!

Kommentarer