Massor av vatten i Älvkarleby - och sedan kom isen!

Jag och Nicke kom ner till Fasta vid 13-tiden, en hel del folk på plats. Vattenföringen låg runt 750 kubik  för att på sena eftermiddagen öka ännu mer. Såg en hel del fisk men det var rätt trögt, ett par mindre fiskar landades, och någon felsmäll. Jag och Calle gick upp till kanalinloppet längst upp på Notören men vi hade inga kontakter där heller. Vi gick tillbaks ner mot Fasta och Calle stannade på den lilla udden nedanför hängbron.

Där fick han en godkänd öring som återbördades i vattnet. Calle fick sen ytterliggare två öringar men som satt fel tyvärr. Den ena en fin bit på ca. 2 kg. Dessa återutsattes givetvis!


 Själv fortsatte jag vid Fasta fisket, men utan någon framgång. När klockan var ca. 1700 så kom isen.





Vattenfall hade öppnat upp fallet och mängder av is kom farande nerför kanalen. Med detta så steg även vattnet betydligt. Efter detta så blev fisket ännu trögare, jag fortsatte någon timmer till utan att ha nåt känn överhuvudtaget. Det kalla vattnet gjorde nog sitt till och vid halv sju drog jag hem! Nya tag snart!

Kommentarer