Morgontur till Älvkarleby - tre tappade idag! Göran"Snurran" Rönnholm visade hur en öring ska tas!

Jag anlände till älven och fasta fisket vid 8-tiden den här morgon.
Molnigt väder med solglimtar som bröt igenom då och då samt en
måttlig vind och en lufttemperatur runt 7-8 + gjorde utevistelsen riktigt
skön. Vattenföringen låg nog nånstans runt 400 och stigande.
På plats denna morgon var Nicke, Staffan och Henrik som fiskat
en stund redan denna morgon, den som lyckats bäst var Henke Eriksson som
dragit en öring på 2,5 kg i kanalinloppet nedanför fiskekontoret.




Henkes 2,5 kilos öring


Ett bottennapp som omvandlades till en härlig dragning i linan och en kort stunds spöböj övergick i slak lina och tappad fisk. Nåja så är det, kul att veta att de finns där, och med den här vattenföringen lär det dra upp fler öringar i älven. Även Staffan hade ett hugg från en prickig men inte heller den ville hänga kvar!























Snurran med Älvkarleby öring!

 En annan som haft bra med  kontakter med öringen var Göran" Snurran" Rönnholm som kom ner och hade haft kontakt med 7 öringar under förmiddagen men han hade bara behållit en. En fin fisk på 2,4 kg!


Göran gav mig en bra lektion idag och visade mig några tips, och när jag sedan praktiserade dessa så hade jag hugg i två kast efter varann men lyckdes inte kroka dom!

Kommentarer