Sommarväder vid älven i april! Jag tog mig en påsköring på 2,5 kg!

Har haft några hektiska dagar hemmavid så det var fantastisk
skönt när jag 
fick möjlighet att dra till älven vid 4-tiden den här
försommar-lördagen.
Eller, nej just ja det är bara april än så länge,
men en temperatur uppemot 16-17 i luften
och sol gjorde att det kändes så.

Vattentempen låg på strax under 3 grader i älven
och vattenflödet runt 650,
rätt gynsamma förhållanden, om inte för fisken så i alla 
fall riktigt skönt för oss
som står brevid vattnet. Vid fasta var det lugnt på em. och de jag pratade
med hade
inte haft nåt speciellt bra bra fiske under dagen.









































Ner till fasta kom Göran "Snurran" Rönnholm och visade upp en fin öring på 2,5 kg
och den hade han inte fått vid fasta men det är en annan historia! Han kan sin
älv den gode snurran, inget snack om annat!

Jag monterade på en röd lyspinne, ett bete som brukar funka bra när det fortfarande
är kallt i vattnet och det inte är alltför mörkt ute. Gjorde ett par kast innan det började
gunga rätt skönt i spötoppen, kände direkt att det var en skaplig fisk och det var mycket
riktigt en fin öring på 2,5 kg. Jag hade ytterliggare ett skönt påslag från en bättre fisk
men den valde att kliva av. Den sista nappade förresten på Calles cernitsnurror,
de lockar fisk, helt klart!






















































Även Calle Björk var på plats och fiskade mest fluga vilket han gjort under större delen
av dagen. Men frampå kvällskvisten så körde han lite med spinngrejorna och en silverblank
öring på 2,5 kg blev det!



Kommentarer