Här kommer kvällens fiskerapport från Gavleån!

Kjelle drillar gös





































Jag var ut på lite gösfiske ikväll i Gavleån, ganska snabbt var vi en trupp
på fem man (jag, Mikael, Kjell, Henke och Nicke) som stod och viftade med
spöna. Kjell drog en fin gös först, strax därpå drog jag en lite abborre
( makalöst glupsks med tanke på storleken på vobblern) inte långt därpå
satt det en gädda på 7-8hg på vobblern, även Kjell drog en gädda, denna
dock av lite större kaliber, 3,5kg, kvällen gick och några fler gäddor åkte upp
(Kjell krokade en fisk som kändes rejäl, tog tvärtstopp, men som senare krokade
av, ras okänd, men troligen en gös pga. huggen), jag fick en gös på ca 1,7kg.


Henke drog några gösar även han, jag lyckades få upp en gös till denna på 2,4kg.
Henke och Nicke drog hem efter det och vi satte av mot polishuset där även tjejen
fick drilla en gös på ca 1,7kg. Så en riktigt trevlig kväll med trevligt sällskap!


Kommentarer