Kall morgon med lite vatten i dag vid älven! Victor fick fin öring, 4,5 kg!

Kom ut till bilen vid 04:15 ca den här första maj morgonen, kallt var det så jag fick tom. skrapa rutan innan jag for mot stan för att plocka upp fiskepolarna! Det planerade Gavleåpasset blev till ett pass i Älvkarleby istället då fisket varit riktigt bra även de sista dagarna och då kan man lika bra passa på var vi överrens om! Tanken var att jag skulle plocka upp Nicke i stan men han hade  försovit sig. For vidare och plockade upp Victor Granath  och Calle Björk innan vi styrde kosan mot älven.

För Victor var detta hans premiärtur till Älvkarleby, och hans första försök att fiska havsöring.
När vi kom fram till älven så var det nästan folktomt, men Pelle från Storvreta var redan på plats!
Han hade kommit tidigt denna morgon, och berättade för oss att Vattenfall skruvat av vattnet redan klockan 4 på morgonen(Pelle hade kommit tidigt men börjat fiska vid 05:00) och det var ingen rolig syn som mötte oss. Att fiska med sänke och spinnfluga vid fasta fisket var det inte tal om!

För Calle som skulle flugfiska var det bättre så han valde att fiska vid fasta! Medan vi var kvar fick Calle en liten öring som skulle följas av många fler kontakter för honom under dagen.
På Korallen fick Victor en öring runt måttet i tredje kastet, och hade ytterliggare en fisk på
som klev av.

Själv hade jag inga kontakter idag, andra bomturen på raken detta! Segt men så är det ibland! Jag gick upp och testade kanalen, samt fiskade av Rönnholms ställe men utan resultat.
Valde att knalla tillbaks till Korallen, och dit kom även Nicke som tagit sig till älven på egen
hand. Och det tog inte lång stund förrän Nicke krokade en fin fisk, och som gav honom en resa som slutade strax nedanför hängbron. Skön spöböj hade han trots allt den gode minken!

En stund senare drog Nicke på ännu en firre, denna gången mindre men en finfin öring!

När det börjar bli dags att bege sig hemåt så skruvar Victor på ett plåtdrag igen,
ett 28 grams koppar!
I tredje kastet blir det skön spöböj för honom och fisken
som är av god kaliber gör att Victor får löpa med nedströms innan vi kan få in
fisken nere vid gubbhyllan. En stadig premiäröring för den gode Victor blev det,
73 cm och 4,5 kilo! Grattis mannen!