Victor fiskade med jiggproffset Dietmar Isaiasch i Gavleån!

Han skriver: -Det hela började hos Najc fiske och fritid (jätte kul ordnat!) med strålande tips
från Dietmar Isaiasch om jigg-fisket och efter en stunds prat på tu man hand (stavning?!)
så bad han mig komma och plocka upp honom efter stängning vid 20,00
(då den svenske försäljaren för Fox Rage skulle plocka ihop grejjerna) han var
intresserad att prova lite i ån och visa några tips, sagt och gjort köpte på mig
några jiggar och nya jigg-skallar som Dietmar Isaiasch rekommenderade för
gösfiske nattetid.


 

Plockade upp honom vid 20,00 som bestämt och vi satte fart mot bron vid polishuset. Ingen direkt kontakt med fisk där, Dietmar Isaiasch skrattade glatt och sa att detta skulle bli intressant, han kör i princip bara vertikal jigg, det verkar vara hans modell!

Vi gick ner en bro och står nu vid ankar-bron, inget liv där heller (vi hade ca. 30 min på oss innan han behövde ge sig av). Väl vid bron ovanför järnvägen så tar de inte många sekunder innan Dietmar får hugg efter hugg på vertikla jiggningen, men ingen som direkt sitter, efter några kast så rycker de till i min spö-topp, och en gös sitter på om än en liten.


Han får sammanlagt 8 hugg på 30 min men ingen landad, något som han sa att om han hade haft en mindre stinger krok på så hade han säkerligligen fått upp fem i alla fall. Inget mer blev det för mig heller utan jag skjutsade tillbaka Dietmar till Najc och satte sedan av mot stan igen för att fortsätta prova de nya Fox Rage beten jag fått tag i.



Väl vid ån var det inga mer direkta kontakter vid bron, så vi gick upp till bron vid polishuset och drar några kast med jiggen (10 grams huvud) känner att de känns lite tungt, byter till ett 5-gramms huvud och i första kastet precis vid nedslagget hugger det, en helt okej gös om än under minimimåttet på 44cm och 750 gramm, efter det så rullade de bara på fisk efter fisk gick upp vilket var otroligt roligt, jag kommer definitivt fortsätta prova Fox Rage beten framöver! Tack för det Najc!


Fångstlista över kvällens resultat

2011-05-10
 
30cm
44cm

42cm
54 cm
40cm

61 cm 

 
bifogar en bild på en av gösarna som jag behöll.
Övriga gösar släpptes givetvis tillbaks!
// Victor

Tack för rapporten Victor!

Kommentarer