Älvkarleby | Fiske i älven går lite på sparlåga - och forfarande för hårt flöde!



Enda fisken som jag såg på land i dag - Lasse Sjödin med fin öring!
 
Kom ner till älven strax efter 05:00 den här lördagen i september.
Var inte först skulle det visa sig, Nicke och hans far Jonny var före mig. Såg fram emot en strålande morgon i Älvkarleby, ca 5-6+ graderoch månskenet lyste som en lampa över älven när mörkret väl började dra sig undan.


Första turen blev ner till Årvara, där var vi nog 6-7 stycken sportfiskare.
Yngve " Öringskräcken" Bergström var den som först fick spöböj, men den gick lös.Sköna gung trots allt! När klockan var strax efter 8 och ingen mer aktivitet hade skett, så knallade vi längre ner efter älven.

Jag gick ner till fasta fisket, kan väl ge det en chans i alla fall tänkte jag. Nicke och Jonny gick ut på Notören, och sedan vidare ut på Korallen! Därute hade Nicke ett fint hugg från en bastant fiske men som valde att kliva av! Trist mannen! Såg ett par hyfsade öringar som gick till väders utanför fasta, vilket tände en  liten tro att här kan det kanske bli någon fiskekontakt. Men när jag vänt ut och in på  betesboxen både en och två gånger, testat alla möjliga färger och klockan närmade sig 10:00 och solen började gassa riktigt skönt så packade jag ihop!

De nya skedarna som jag köpt gick riktigt fint i vattnet och i och med att de har lite bäryta
så var de riktigt perfekta uppe i Årvara. Rekommenderas ! Besök http://www.dittdrag.se/

Jag har fiskat med salolax 27 grams!

Kommentarer