Älvkarleby | Vem drog ur proppen? (150 kubik?)

Blev en em. tur till älven, där jag fiskade  tillsammans med Nicke och Evelina
som premiärfiskade i älven idag! Men dessvärre var det riktigt dåligt flöde under
större delen av dagen
vilket begränsar fiskeplatserna. Årvara, Rabben, och kanalen
var de platser vi försökte mest vid  i dag. Evelina fick en godkänd premiäröring,
vilket var kul inklusive ett par under måttet. Även Nicke landade några öringar runt måttet.


Jag blankade även idag, ett skönt gung i kanalinloppet under en lite stund som
sedan släppte var så nära action jag kom idag! Nu håller jag tummarna för att
det går lite mer vatten på lördag när fisketävlingen Höstöringen avgörs!
Oj, höll på att glömma, den största fisken för dagen( tror jag ) drog gode
fiskekompisen Pelle från Storvreta, vikt 3,4 kg! Grattis mannen!


Kommentarer