Gavleån| Å-rensning mellan skeppsbron - Heartbreak söndagen 6 nov!

Samtliga
sportfiskare vid
Gavleån är kallade!



































En gemensam kraftansträngning vid Gavleån söndagen den 6 november!

Har varit nere och fiskat gös i Gavleån ett par svängar under hösten, det har släppts
kanonvatten och grejorna har gått riktigt bra utmed botten, med andra ord har jag satt
bort väldigt lite jiggar som är mitt huvudbete vid gös fisket i ån.


Nu till min fråga, hur många kan tänka sig att ställa upp söndagen den 6 november och
dra upp lite bråte från botten? Bli vi ett skapligt antal deltagare så borde vi kunna få upp
en ansenlig mängd skrot! Både ån själv och vi tjänar på det (beten är ju inte gratis!)

Jag har kontaktat Kommunen och bett dem ställa upp en container på lämplig plats intill ån.
Vi har också några privata båtägare som lovat att ställa upp med dessa under den här dagen.
Evt. Får vi också låna en av kommunens båtar. Jag har även kontaktat dem för
framtagning av draggar och linor, ska på möte på Kommunen nu på måndag och
efter det vet jag mer!

Har någon annan möjlighet att ha båt är ju det kanon! En tre-fyra båtar hade
ju varit perfekt!
Kan du ställa upp söndagen den 6 november klockan
09:00-17:00 och göra en insats för Gavleån?
Vi samlas utanför muséet! Fler händer så går arbetet snabbt och skräpet släpper vi i containern (Sent datum men då kanske vattnet har sjunkit något!)
Mvh. Gavleån! (Frågor? Maila tony.berggren@gmail.com samt mer info anslås här på sidan!)

Kommentarer