Hälsingeskogen | Fjädermyggkläckning!

För 2 dagar sedan var jag och pappa till en sjö gömd i hälsinglands skogar
och vårat mål var att pricka in en fjädermyggkläckning då det hade varit
varmt hela dagen! Vi kom fram runt 16,00 och det blåste en hel del och
inte ett enda vak på vattenytan....Men vi uppmuntrade varandra om att
det skulle bli bättre mot kvällen då vinden förhoppningsvis skulle lägga sig,
och runt kl 18,30 så la vinden sig och vi såg första fisken som visade sig!




Jag smög mig på den vakande fisken och kastade ut flugan och nästan
direkt så högg den, men jag missade den, Kastet efter det så högg det igen
och den tappade jag vid land, sedan tog det ungefär 10 minuter innan det
vakade igen och då kastade jag ut igen och då small det i för kung och
fosterland. Jag fick då dagens första fisk på ca 7 hg som efter ett snabbt foto
fick friheten åter!




Sedan så rullade det bara på och jag fick några riktigt bra filmsekvenser
då jag ställde undan kameran på inspelning och fick med hugg med
mera, klippen kommer ni kunna se senare. Det fortsatte att hugga och
vaka hela kvällen och det va det värsta vakfesten jag har varit med om,
och jag kommer inte riktigt ihåg hur många vi fick men dett va ett
stadigt gäng iallafall!


Läs mer om morgondagens fiske i denna sjö på

Skitfiske!/Victor G

Kommentarer