Älvkarleby | De finns där - men "torkan" fortsätter! Cribba tog en på 4.3 kg på rodden!

Dom finns där, det vittnar den här bilden om!






















Blev en lördagssväng till älven idag, på plats var Fredrik Berggren som fiskat sedan morgonen, ett napp på invevningen var den fiskekontakt han hade haft, alldeles innan
jag dök upp. Nästan inga fiskare alls på norra sidan av älven, så pumpen fick bli dagens fiskeplats. Grymt fin vattenföring som låg 380 kubik under den tid jag fiskade( 11:30-16:00)
Efter någon timmes fiske så gjorde jag ett riktigt långkast,och grejorna började fiska direkt utmed Korallens kant. Plötsligt suger det tag i linan, och ett par tre-fyra gung i taktpinnen innan fisken kliver av.
Känner hur krafterna rinner av mig, kan inte vara sant! Men å andra sidan så nappade det, och jag fick för en stund känna fisk
på grejorna!

Sedan dök även PG, Öjving mfl. upp. Öjving var
den som hade flest kontakter så länge jag var kvar,
en tappad och en landad. I övrigt hände inte mycket
där vi fiskade. En större öring 5 + +har enligt
obekräftade källor angets !På rodden under fm.
hade Christer "Cribba" Widell fått sig en fin öring
på 4,3 kilo. Grattis Cribba! Foto: Peter " Storfiskaren" Berggren

Nya tag på måndag kväll!

/Tony

Kommentarer