Älvkarleby | Joa på fiske i älven - äntligen lite liv!

Jag tog ledigt från jobbet idag och tänkte "fanfan" jag måste ju ta en öring innan
laxpremiären! Premiären tidigare i vår resulterade bara i mestadels frustration,
en tappad och inget mer....



S
å jag drog runt älven och provade samtliga flugor jag knåpat ihop för denna resa
men inte en kontakt, fastnade vid kanalinloppet då det va folktomt och såg vakande fisk.
Men inget...


Vid 12 snåret började vattenflödet bli riktigt uruselt, så då bestämde jag att nu kör jag resten av dan med drag, hade en fin kontakt vid Hällen men den sa adios rätt så omgående. Förflyttade mig nedåt mot miniön rabben, och efter 25 minuter satt den!
Kände att den satt hårt och ordentligt! Bjöd till med en riktig match tom :D  1,7 kg  och årets första landade för mig!  :D  lyckan va total! Jag tappade därefter 2 till på samma plats. Vid halv fyra snåret kände jag att nu måste jag
dra mig hemåt och så fick det bli! Men vilken dag trots allt, lyckades tom bränna mig i den stekheta solen, i bilen visade tempen på hela +22 när jag åkte  =P

Hasta la skitfiske!

Mvh: Joa

Kommentarer