Förmiddagsfiske | Guidning!

Idag var det dags att Guida ännu en gång! Men denna gången stod
INTE havsöring på schemat utan mellanljusnan öring.
Vi fiskade ovanför kraftverket, alltså mellan det första och det andra.
Mannen jag skulle guida var ingen mindre än Kenth Tillander. Kenth har
fiskat mycket i Ljusne och Älvkarleby, han fiskar både havsöring och lax.
Men han var sugen på att prova nya vatten, så självklart ställde jag upp!:)

 
Vi började fiska runt 11.30.I  Tredje kastet så small det på för mig och upp
kommer det en öring på 1.1 kilo.


Jag hade lovat Kenth att han skulle få mina fiskar om jag fick någon.
Så några fick följa med upp och hem!





 

En stund senare så fick jag en till, den vägde 9hg.


Sedan var det Kenths tur! Han drog på en riktigt fining på
1.2-1.3 kilo. Grattis!:D

 





Dom "få" timmarna vi fiskade blev väldig lyckade! Fem stycken fångade,
varav tre fick följa med Kenth hem. Jag fick även ett gäng runt 35 cm
C/R så klart. Men mycket rolig guidning, roligast var att Kenth fick
en på det "nya" vattnet! GRYMT!:D

Kommentarer