Gösfiske | Gösfiske när det är som bäst!

Idag var förväntningarna stora! Efter en längre tids riktigt oflyt när det
kommer till fiske så var de äntligen dags, min första för året vertikaltur
efter gös med Cecilia Grönberg.


Strax efter nio satt jag och Cecilia i båten med kurs mot dagens första
fiskeställe, Började med en Fin-S Rainbow Trout och en ny riktigt
grym jiggskalle från Najc.


Det var lite små segt i början men inte efter allt för långt tid kom första hugget
och en liten gös synar ytan, spänningen stiger och nu blir det allt tätare mellan
huggen. Efter ca en timme in i fisket så känner jag hur nått suger tag i jiggen,
ganska försiktigt men jag gör mothugg och känner att de är nått riktigt tungt i
andra ändan, börjar drillen och fast jag ställer åt bromsen rätt hårt så har jag svårt
att vinna nån lina, efter flera aggressiva rus så får vi äntlige se fisken och mycket
riktigt en gös modell större synar ytan, Cecilia är snabbt framme med håven och
vi får in fisken i båten, Cecilia plockar fram en karpsäck från BFT och jag tar fram min Super Samson och efter avdrag för säcken stannar vågen på för mig ett nytt PB och 5.5KG!



Känner hur glädjen träder fram och händerna skakar! Äntligen!












































Vid fem tiden styr vi båten hem då vi har lyckats med nästan 20 gösar i båten med en fin
medelvikt på över 2,5kg med topp på 5.5 samt 3.6 kg. Med en början av moln och blåst men sedan övergång till solsken och spegelblankt vatten, en otroligt trevlig och lyckad dag!










Kommentarer