Gädda | Guldsots gäddan!

Idag börjar "lång helgen" som jag hoppas innebär ett gäng längre
fiskepass om så vädret håller ! I dag b
egav mig ut på jakten med
min ny funne vän Johan.
Omkring klockan 1800 så satte vi oss i båten
och efter ett gäng kassa gäddpass så börjar jag bli less riktigt less hehe.

Vi siktade in oss på att börja vid Granudden för att se lite vad "Lill skorven"
till båt pallar och det gick bra och vilken rallyfart sen, den tog oss dit och tur
att man har ett par brillor som vindskydd!

Väl där så vid första ankringen så får jag ett hugg, en rejäl bit gädda var det.
efter en liten drillning så var gul/guldsots gäddan inne vid båten och jag kände
enorm lycka. Jag böjer mig ner för att landa den nästan gul/guld färgade
gäddan då den ruskar till och sliter sig...
Så klart att man inte tar håven
med när fisket varit skit sista tiden...

Vi nöter på runt viken en stund tills vi beslutar oss för att fiska oss hem
mot stan. Kring T-udden så tar vi en spot jag inte testat tidigare och direkt
säger Johan att han har känning på "Äh lägg av det är inte kul" men jag
kastar åt det hållet jag med och vips har jag en gobit på kroken som jag
lyckas landa !


En 4kg,s var landad och stämningen steg!
Ett par kast till så lyckades Johan få sin första Gävle gädda.Vi nötte en stund till eftersom vi såg mer plask men inget mer hände tyvärr! Hoppas ni har en skitfiske helg för det ska jag försöka ha !

Mvh Thomas Karlström

Kommentarer