Jessica | Koncentrationssvårigheter..



Senaste månaden har tiden mest räckt till åt att plugga men har dock varit ute så ofta jag hunnit. Det har mest blivit gäddfiske men eftersom mina nära och kära är helt "pippi" på att vetikaljigga så har det blivit några sådana turer med. 

Jag och Cecilia "gösdrottningen" Grönberg ställde upp som första damlag någonsin på SM i gäddfiske i Trosa i början av månaden. Det blåste nå fruktansvärt och det var riktigt trögfiskat. Jag lyckades rycka en brax på 1,7 kg, thats all! Men upplevelsen kompenserade det dåliga fisket och det blev ett minne för livet istället.






 




Bättre gick det på hemmatävlingen på Spjutnäs i helgen. Anders lyckades
få en fin gädda på 96 cm och vid lunchtid,  med bara två timmar av
återstående fisketid ledde vi. Då alla båtar åkte uppåt i systemet släppte
vi istället ner oss och vi fick ett 15-tal fiskar. Det blev ganska svårt att
fortsätta fiska då grabbarna grus kom ut och hälsade på oss.
Vi står vid ett utlöp och ropar åt grabbarna att de inte får köra för nära Fan!

Vi har ju ingen  back, svarar de och svänger allt de orkar.
Pang poff, så satt de på stengrynnan  brevid. Jag höll på att
skratta ihjäl mig och koncentrationen rann lixom av mig. 
När vi en timme senare lämnar in brädan så kan vi konstatera
att vi åkt på storstryk. Största gäddan på 115 cm, andra plats
till 97.5 cm och sen vi. Grattis till vinnarna! Grabbarna Grus
har nu lyckats pricka varenda sten i systemet.


                                                               


På vägen tillbaka till rampen så
ringer grabbarna, nu har de fått
soppatorsk. Vi åker dit och slangar
över lite men några minuter senare
är det samma visa. Denna gång
bogserar vi dem sista biten och
jag har fortfarande träningsverk i
magen av alla  skratt. Det gjorde
inget att vi inte vann, inte när man
har så underbart roliga vänner!




Igår blev det en tur med Peters båt. Jag lekte snipfabrik, Peter fick en
liten gös och Håkan "viskar med fiskar" fick en fin gös på 4.3kg.

Håkan med en fin gös


Just nu är det sista ansträngningen i skolan och flugbindning som gäller.
På torsdag åker vi över till Norge, där vi fått fiske i en smålaxälv nu på
premiärveckan. Jag är galet taggad då det blir min första fisketur till Norge.

Kommentarer