Lax | Lax på ingång


Ja nu när fisket börjar bli lite sämre så
kan man passa på att tänka tillbaka på tidigare
laxdrillningar nu när laxsässongen står på glänt.

Gunnar ifrån Bollnäs har idag fångat Mörrumsåns
andra lax för i år och den vägde 15,9 kilo och va 110
cm lång! Stort grattis från mig och Emil här på
Team blanköring!

Ni kan läsa mer om laxfisket i Mörrum
på deras hemsida: http://www.sveaskog.se/sv/morrum-lax/

Jag tänker tillbaka på mitt forna laxår som inte var
speciellt bra men dock 3 landade laxar.
Det positiva mot för året innan då jag också fick
3 st var att alla i sommras var blanklaxar!

Lax på 7,3 kilo den 27 Juni 2011

Lax på 10,3 kilo den 27 juni 2011

Lax på 3,5 kilo den 18 augusti 2011
Läs mer om laxfisket i sommar ifrån ljusne på 

Så såg min laxsäsong ut 2011, inte jättebra men godkänd i allafall!
Nu väntar jag med många fler på att första laxen i Älvkarleby
ska fångas och när den första kommer där så pratar vi bara
om ett gäng dagar ifrån laxfiske i ljusne!

Skitfiske på er alla! / Victor G 

Kommentarer