Ljusne | Allergi, och jävligt klantigt!

I dag klev jag upp runt 08.00 för att åka till skolan. Men som vanligt så gjorde
jag en sväng ner till älven för att kolla läget. Vid Goudes står Kjell Landgren
och fiskar med bombarda och fluga. Det dröjer inte länge innan Kjell får en
på ca 45 cm som fick friheten åter. Denna fisk var knall blank och fjällade
som bara den.

Innan jag ska åka till skolan så frågar han om jag vill prova något kast. Det är väl klart att jag vill det!

Det tog inte många kast innan det small på rejält ute vid kistan, upp hoppar det ett knallblank och fet öring. När den väl är inne vid land så håvar Kjell den och upp kommer en absolut nystigen havsöring på ca 2.1 kg! Jag tar upp den ur håven och krokar loss den, sedan är man så jävla klantig så man tappat den på rullstenarna. Den for ut i vattnet med mig och Kjell efter. Jag springer ut i tennisskor medans Kjell kastar håven efter den. Men den fick friheten åter. Jag som hade lovat Kjell att han skulle få den utav mig eftersom jag fick prova något kast. Men icke! Så det vart en ofrivillig C/R idag också då:)

Från kanalen kommer Ingemar Vååg efter att ha varit och flugfiskat. Han lyckades få en fin öring på 2.5 kilo. Grattis!:)



Ingemar villa inte vara med på kort så jag fick hålla i den! När man skulle åka
tillbaka till skolan så känner jag att jag inte mår så jävla bra pga av antingen
pollen eller förskylning. Så nu blir det att spendera dagen inomhus och kanske
binda någon fluga istället. Hare gött alla!:

Kommentarer