Övrigt | Gavleån, flugor, årets första lax i mörrum!

I helgen har det inte blivit mycket fiske för mig förutom igår när jag
Niklas och Evelina fiskade gös i strax över en timme, Niklas fick 3
stycken mindre men annars var det väldigt trögt.






Det har istället blivit lite flugbindning och det har blivit lite mer
annorlunda flugor än vad man är van vid då jag bundit för skojs skull
med Niklas grejorer som fick sin plats i hans ask :)
En hel del flugor blev det! Men trots en skoj helg så blir det lika drygt
att gå till skolan imorgon igen, men det är bara att bita ihop för om 1
månad och 9 dagar kvar till det är sommarlov och samma dag som
skolavslutningen så åker jag , pappa och farfar till Harrijaure och
njuter av årets resa!
För övrigt så har årets första lax landats i Mörrumsån
och den vägde 13,08 kilo om jag inte minns helt galet, så nu börjar den
sega längtan efter laxen smyga sig på också!

Skitfiske på er alla!/Victor G

Kommentarer