Storsjön | Slut som artist !

Igår blev det spikat att vi skulle ta vårt pick och pack till Storsjön
för lite gös trolling!
Sent igår kväll blev vi klar med allt så det blev
rätt lite sömn eftersom vi bestämt att åka redan 04.30 ifrån Gävle!

Tre "ruggit" taggade pojkar satt i bilen ifrån stan 04,30 som planerat.
Eftersom Peter utlovat att det inte bli några bifångster på gädda så
blev detta mycket roligare !



När vi kommer ut allt är lugnt och skönt, vi är nog först ute så snabbt
ner med grejerna i vattnet och sen upp med kaffet för att avnjuta en
strålande morgon. Vi försöker trolla en sund med motorn men tycker
det går för fort så kopplar på el-motorn som stått på laddning hela
natten och borde vara i toppform. Puff puff ger den ifrån sig och
vägrar röra oss...



Sak samma, vi försöker en stund. smack säger det på Peters spö och han drillar en fin gös som landas! Fett tänkte vi :)


Så smäller  det en stund senare i för mig och jag lyckas få tag i spöt då linan drar som satan. "yeah både badning och raka skallen" fick jag höra direkt, men grisen vad det nu var för art klev av!




Eftersom det inte ska komma bifångster i form av gädda
så blev jag riktigt glad när jag hugger tag i spöt för andra gången och känner att det är något med lite fart i. När fisken kommer fram till båten är det denna skönhet :)



Tre gäddor blev min bifångst* idag. Peter sluta på två gösar
Simon noll !
Min lilla jigg gädda fick så klart vara med på foto :)


Bättre lycka nästa gång med el motorn tänkte vi
när vi gled mot land helt stekta av solen !





För övrigt så har jag fått min första braxx på mete
i fredags som ej blev fotad dock :P



Mvh Thomas Karlström
Skitfiske !

Kommentarer