Regnbågsfiske | Regnbågsfiske när det är som härligast

Igår kväll åkte jag och en kompis Kevin till stora Runn och fiskade regnbåge, vi hade planerat att bottenmeta men jag smög med mitt flugspö och riggade det och hade det som reserv utifall det skulle vaka utanför bryggan.Det vakade väldigt mycket men dom var svåra, efter ca 1 timme fick jag första på deg och det va en fin fisk på 1,3 kilo.
Sedan så började det vaka nära bryggan och jag skulle lägga ut och prova på den,så lade jag ut tafsen och skulle mata ut lina och just när jag lägger ut tafsen så ser jag tafsskarven dra iväg och jag gör att halvdannt mothugg och får ändå fast den, jag kunde sedan drilla och njuta för att sedan håva ännu en fin båge på 1,2 kilo!




I morgon bitti blir det att fiska regnbåge tillsammans med Thomas Larsson
och förväntingarna är skyhöga ;)
Skitfiske på er alla!:) / Victor G