Älvkarleby | Ännu en bomkväll - men fina laxar kommer det upp!

En glad Janne Sens fick en fin lax på Korallen, vikten 9,5 kg!

Ja, känns trist att erkänna det men det vill inte lossna mellan mig och laxen!
Kom ner till älven strax före 19:00 och mulet och grått men hyfsat varmt
och en fin vattenföring strax under 400 kubik gjorde att jag gav fasta fisket en chans!
Men vid fasta var det lugnt, i pumpen var det några drillningar, samt tappade fiskar men
ändå inte så stor aktivitet trots rätt många fiskare på plats. När Vattenfall valde att dra
av flödet så det hamade på ca. 300 så promennerade jag över till Korallen istället.

Stannade sedan där hela kvällen fram till stopptiden 24:00 men ingen utdelning för mig!
När jag for hem var det nästan fullt blad vid fiskeregistreringen, skulle tippa att det kommit
upp en 25-26 laxar allt som allt under tisdagen. Här under kommer några bilder här från de som
hade större lycka,  stort grattis till er, själv laddar jag om batterierna  och tar nya tag på torsdag!

Vid invägningen träffade jag Peter Larsson som tagit en lax på 7,1 kg samt Henke Strandfuhr med en 13 kilos lax! Grattis

Hikmet, en riktigt duktig laxfiskare tog sig en fin lax strax före midnatt! Grymt mannen! Vikt:10,4 kg





Kommentarer