Älvkarleby | Laxen fortsätter att stiga i älven - 18 inskrivna vid midnatt!

Blir en kort rapport från älven i går  - kanonvatten runt 400 kubik samt
någon höjning under den del av eftermiddag/kvällen som jag var på
plats vid älven. Jag fiskade mellan 15:00 och 24:00 , först på Skravlet
tillsammans med Storås, Noi, Kjell, samt även

Svedda drog en fin lax på 9,3 - Grattis!


Calle och Jonas. Men ett hårt vattenflöde fick mig att åka ner till fasta där det var kanonvatten!

Men kvällen gick och inte mycket hände men på Korallen mittemot oss startade en riktig huggsexa under en bra stund och ett gäng fina laxar fick synda håven. Så jag och Fredrik (med det fina efter-
namnet) Berggren beslöt oss för att gå över och testa Korallspetsen. 90-100 grams kastvikt satt som en smäck därute, och det drillades en del fisk! Men min kväll var som vanligt denna laxsäsong, helt fri från kontakter med älvens stora fiskar. Nu blir det ett par dagars semester från älven och så laddar vi om batterierna!



Mikael Backman hade haft ett fint fiske - två fina laxar på 12,0 samt 12,5! Grattis








Kommentarer