Kusten | Gavleöringen avgjord - Johan Tygesén fick en fin öring på 77 cm!

Så var vårens kustfisketävling avgjord! Strax över 20 tappra sportfiskare hade kommit till start, antal var 27 från början men några blev tvungna att lämna återbud! Redan vid halv 8 kom första fiskerapporten till min mobil. Det var Johan Skyman som dragit en en fin öring på hela 74 cm vid fabriken. Då jag valde att ta det lite lugnt på på morgonen, så anlände jag till havet först vid 10-tiden, grå skyar samt en del dimmbankar var vädret för dagen, och jag hade turen att få se Johan Tygesén drilla stor fisk!


Och efter en skön fight med rejäl spöböj så kunde till slut Johan Skyman håva en blänkare på 77 cm! Fjällen formligen rasade av fiske .Skutskärs-grabbarna hade flera hugg vid sin plats, men jag valde att testa udden som vätter mot badplatsen. Det blev givetvis platsen som jag fick fisk på síst! Ampa fiskade även han där, och ett par tre hugg hade han haft under morgonen. Jag påbörjade fisket där och det tog inte lång tid förrän jag hade dagens första hugg, trodde först det var ett bottennapp men när jag höjde spöt så var det inget snack. Fisken visade sig i ytan, en kritvit buk hade den men den valde att kliva av efter ca. 20 sek. När dimman dragit bort och solen började lysa starkt så dog fisket mer eller mindre också ut! Vid prisutdelningen på Billudden så kunde vi notera att fisket varit trögt för de flesta. Men tävlingen kändes skoj och en fortsättning blir det med största säkerhet!



Resultatlista :

1. Johan Tygesén 77 cm
2. Johan Skyman 74 cm
3. Björn Fröderberg 57 cm
4. Hikmet Isirgan 53 cm


Ett stort tack till alla deltagare, samt till våra sponsorer: Najc fiske & fritid, Fly fisherman, Peter "Flytyer" Dahlström, Abu Garcia samt Gruff!


 
   

 

 

 

 

 


Kommentarer