Flugfiske | En tur till öringån

Idag blev det ett flugpass i den underbart fina öringån jag brukar besöka några ggr varje vår.

Mixtrade bra nog med linor och spetsar innan jag fick till något halv-vettigt att fiska med. Fick bli enhands #7 med skagit short och en t10 spets. Till det laddades det med lite vårtuber i 10-12cm.
Redan i första poolen hade jag chansen men missade mothugget totalt då ja stod och fipplade med kameran på telefon...


Fick kort där på en gädda på ca kilot som fick simma tillbaks och förbereda sig inför div lekbestyr. Sen blev det segt. Fiskade mig ner efter ån mot havet, böt flugor titt som tätt, och i näst sista poolen drog det till riktigt härligt i grejerna. Fisken, som jag förmodar var en öring satt inte på mer än några sekunder innan den klev av.
Nöjd med vårpremiären i den lilla ån är man trots att ingen salmonid  ville riktigt idag, fick ju lite spögung av gäddan iaf :).

Over n out/krille

Kommentarer