Älvkarleby | Grattis Conny Bergman - 11 kilo lax upp i kväll!


Söndagens tur till älven var en kylig historia, dimma och nordliga vindar gjorde att kylan gick rakt igenom kläderna. Jag började dagen vid pumpgropen för att senare testa fasta en stund. Sedan dök flera av mina fiskepolare upp och vi knallade ut på Korallen. Men magkänslan sa mig att ön mitt i älven inte var "het" idag. Så jag gick över till fasta igen, och träffade där på Conny Bergman.


Conny var riktigt på G idag, han började med att drilla en mindre lax, som dessvärre klev av. En stund senare var det så dags igen, ett par sköna spö-böj vittnade om ännu en fisk som nappat på hans fluga men som klev av lika kvickt. Kvällen kröntes till slut av en lax på 11 kilo, en kanonfirre som Conny drillade lugnt, dessvärre var jag håvmästare och gjorde nog min sämsta håvning någonsin. Men till slut hamnade fisken i håvgarnet. En - om - dagen -laxfisket fortsätter! 

Kommentarer