Älvkarleby | Grattis grabbar till fina laxar!


OBS!Min gode vän Tamer Özturk med 12-kilos från i fjol!


Så var årets laxsäsong här igen och med den en massa smutskastning från höger och vänster när det gäller vem som tog första nystigna majlaxen. Tänkte ge en kort förklaring till vad jag menade när jag länkade in mitt inlägg från Gävleöring till Face book och hur tolkningen blev från många av de som följer mig på de sociala medierna och där bl.a. bland annat FB! I går kom den första större laxen upp på land, en fet och fin pjäs som sas inte vara s.k. ”nystigen” det var duktige Spas Vaylov som drog den vid fiske från Korallen.



Då det alltid är kul med lax, och speciellt de första stora för säsongen så skickade jag ett meddelande till Spas via Face Book och frågade om jag fick lägga upp bilden på Gavleöring. Tyvärr fick jag inget svar från honom och då jag anser att man ska fråga först innan man tar andras bilder så lät jag bli att publicera detta på min blogg utan enbart gratulera honom till fångsten på Face book! Och inte ett enda ord om maj-lax nämndes då jag vet att detta är ett känsligt kapitel för många! Idag fick Sven Olsen, som jag känner hyfsat efter fisketurer till älven en fin lax från Korallen! Och med tanke på det gäng jag fiskar med så råkade jag skriva fel text i rubriken när jag skrev : Sven vet var skåpet ska stå! Och så här i efterhand inser jag att rubriken var dålig
och kunde misstolkas, jag ville definitivt inte ge Spas mindre ”cred” för hans
lax! Konstaterar sedan att flera namn som häver ur sig saker mot mig bara
dyker upp när det ska skällas, tänker dock inte nämna några namn men det
vet nog själva vilka dom är. Jag älskar laxfisket, och samvaron med likasinnade
men den här diskussionen får mig att tappa en del av gnistan inför säsongen!
Men som mer eller mindre offentlig person så förstår jag att det händer.
Vill med detta bara konstatera att jag är glad för båda grabbarna som fått
lax i maj, har jag aldrig fått men vem vet!

Over and out och skitfiske på er!

Tony

Kommentarer