Älvkarleby | Så kom den till slut - min första majlax!

Idag var det så åter dags för fiske, trots den envisa blåsten som aldrig verkar vilja ge sig.
Men laxfiskare är ett segt släkte så man får göra det bästa av det nämligen fiska!
Dagen började i moll för mig, när jag satte ihop mitt Edge- spö och upptäckte att
en av keramik ringarna hade stuckit(det har tamejtusan gått troll i mig och -
och trasiga ringar). Hur som helst har detta nu -



löst sig och jag påbörjade fisket tillsammans med Mackan, Joel, Gudfadern, samt Thomas ute på Notören! Blåsten var hård i byarna, och man kunde inte ha nog med kläder på sig! Jag bestämde mig ganska snart för att vandra tillbaks till fasta fisket. Det märktes att nu är lax-cirkusen igång, på korallen fiskade hyfsat många och det kom upp en del fina fiskar, som ni kanske sett i tidigare blogg inlägg. Men fisket vid fasta var idag mer eller mindre stendött, och trots att vi var ett 10-tal som fiskade periodvis så blev det inga kontakter, det är tur att man har polare att snacka skit med sådana här gånger!
Klockan blev 21, 22, och 23 och jag och Conny pratade om att åka hem
istället. Jag hade precis knutit på kvällens sista fluga en glödhäck
och det tog inte många minuter förrän det var fast fisk. Så jävla skönt,
men också väldigt spännande i det mörker som rådde. Tusen tack för
håvningen "Hasse"! Hur som helst så drillade jag fisken väldigt lugnt,
vevade in mycket sakta och gav bara mycket lite press på fisken!
Det blev inte mycket till fight men vad gör det, min första lax i år och
dessutom fångad i maj kändes riktigt skoj! Vikten var 10,1kg!
Klockan är nu 01:51 så det är god natt, man lär sova gott i natt!

Kommentarer