Gös/gädda | Gäddfiske blev ett nytt PB på gös!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Jag jobbar och fiskar för fullt men hinner
inte med att blogga.


Jag har lagt ner mycket tid på gäddfiske dom senaste veckorna. Igår åkte
jag iväg en sväng innan sambon börja jobba och gav mig på gädda. Efter
många kast så small det till på min Fire tiger jigg och jag fick till ett bra mothugg.

Jag började veva och funderade om det verkligen var fisk, sen blev de långa
tunga gung och fisken gick och tryckte efter botten, de tog ett tag innan jag
fick se vad de var för fisk.
Efter en stund så kommer fisken upp med magen
först och jag tror de är en bättre gädda sen vänder fisken sig till sidan och
jag ser att de är en gös! Vi kunde sedan landa fisken och jag river ur väskan
och får fram vågen och vi väger den och vågen stannar på hela 8 kg!! Kort där
efter så mäter vi den till 90,5 cm. Helt otroligt! Detta innebär ett nytt PB för mig!

Sån otrolig känsla att få hålla i en sådan stor vacker fisk. Innan jag släppte tillbaka
den fick den ligga i en gäddsäck och vila upp sig innan den fick friheten åter.
När det var dags och släppa ut den så var den pigg och simmade iväg direkt.
De bästa var att få se den simma iväg till friheten.



Ha det bäst allihopa och skit fiske på er!

/Evelina

Kommentarer