Ny bloggare | Vi hälsar Jim Wennmark välkommen till Gavleöring!

Ja lite pirrig är man nog alltid. Det ska jag inte sticka under stolen med. Även om
jag gjort detta tidigare så känns dock detta som ett par kraftiga steg uppåt på
stegen. Att få chansen att skriva här på Gavleoring.se tillsammans med så många
erkänt duktiga sportfiskare av olika slag känns hedervärt.

Vad är det då för en figur som sitter där bakom skärmen och har fjärilar i
magen likt en 6-åring som just ska börja skolan? Jo det ska ni ju naturligtvis
få veta. 
Jag som skriver heter Jim Wennmark, är i skrivande stund 34 år
och bor i Storvik av alla ställen på jorden. Dock är jag född och uppvuxen i
Älvkarleby och har tillbringat min beskärda del av livet utefter älvens stränder.
Både som "skitsnackare", spinnfiskare och inte minst flugfiskare.

Nu vet jag att många av er försöker hitta en plats i era minnen där ni kan ha
förvarat bilden av den här killen. Dom flesta kommer nog med största sannolikhet
inte att hitta den där platsen. Dels för att jag är en s.k doldis i sammanhanget
och dels kan det bero på att namnet Wennmark bara har varit med mig under
de senaste 9 åren. När det begav sig så lystrade jag bäst till eftermanet Hansson.
Farsgubben har suttit med i klubbstyrelsen och haft många duster med Vattenfall
när planerna för upprustningen av kraftverket skulle bli av. Likväl så har båda
mina föräldrar drivit restaurang, vandrarhem, café och hotell i fallområdet. Så
han är väl mer en kändis i sammanhanget än vad jag är.

Nåja. Det blir lätt att man babblar på när man inte riktigt vet vad man ska säga. Det känner väl kanske dom flesta till? Som ni kanske förstår så har jag fiskat i stort sett i hela mitt liv. Tog min första havsöring som fem eller sexåring från båt uppe på Klockarharen. Jo man fick fiska från båt så högt upp på den tiden och nej jag var inte ensam i båten!

Min största lax tog jag 2002 i Bagarkurvan och den visade på blygsamma 14,5kg. Min första flugspöfångade lax tog jag i Stjördalälven i Norge för en massa års sen och på den vägen har det varit.
Flugfisket är det som ligger mig närmast hjärtat och det är också det jag kommer att skriva om här. Det första som händer på den avdelningen är min rapport från vårt kommande fiske i just Stjördalsälven. Den 7:e juni drar vi iväg och blir borta en vecka för att avnjuta den bästa veckan på året. Tanken är att jag ska rapportera dag från dag om hur det går för oss. Så för er som kan tänka er vara intresserad av det uppmanar jag er att slå ett öga på bloggen under den veckan! (lör V.23 - lör V.24)

Väl mött alla ni entusiaster där ute och skitfiske på er alla!
Mvh
Jim Wennmark

Kommentarer