Klubbsjön | Regnbågar och fjädermygg!

Jag, Mats Ädel samt Calle Åhlen for till klubbsjön den här lördagkvällen trots VM-hockey och melodifestival på burken. Men kan man komma iväg på fiske så smäller det högre än allt annat, så jag plockade ihop flugaskar och spö innan jag
hämtade upp grabbarna!


Vid sjön vakade det hyfsat, fisken syntes gå strax under ytan och käka fjädermygg. Jag testade med torrfluga men det funkade inte så jag laddade om med fluga nr 1 när det gäller regnbåge, gul/svart  Montana. Och det tog bara ett par utlägg med
flugan innan första krokats. Landade  fem bågar idag, en riktigt fin båge på 1,5 kg fick följa
med hem. Mats drog tre, och Calle en. En mysig kväll avslutades vid 21:45. Tack för en trevlig lördagskväll grabbar! I morgon bär det av mot Hubo för mig!



Kommentarer