Evelina | 2 gäddor över 10 kg i år!

Helt otroligt, jag har tagit 2 gäddor på över 10 kg i år.
Jag och Niklas Persson var ute en eftermiddag och fiskade efter gädda.
Jag kastade ut min jigg vevade rätt snabbt, fick upp jiggen i ytan gjorde
ett litet vevstopp så den skulle hinna sjunka lite men den hinner inte
sjunka, då de kommer en gädda under ifrån och tar jiggen! Jag får till
ett riktigt bra mothugg. Fisken gör då några långa rusningar och jag
pumpade in den lugnt och försiktigt och den gjorde en rejäl rusning till
men efter ett stund kunde jag
landa denna skönhet. Vägde och mätte
den och vågen stannade på 12,7 kg och den var 118 cm lång!

Jag fick en glädjerus i hela kroppen. Innan den fick friheten åter så blev
de fotografering och sedan fick den vila upp sig i gäddsäcken och sen
fick den friheten åter!





Min andra gädda 12,7 kg och 118 cm.  


Min första gädda på 10125g och 110 cm.

Ha de bäst allihopa! och skit fiske på er!!

//Evelina

Kommentarer