Älvkarleby | 58 laxar i maj - fantastisk siffra!




Foto: Conny Bergman 1 juni



Satt och kikade igenom fångstrapporteringen för maj månad och om jag inte kalkylerat fel så är det 58 landade laxar i denna månad vilket måste vara mycket ovanligt. Nu är jag rätt ny i laxfisket men detta måste väl vara
någon form av rekord för maj månad? Rätta mig gärna om jag har fel!

Största fisken ståtar än så länge min fiskepolare P-G Mårtensson med, stabila 19 kg vägde den! Tätt efter har vi en av älvens mer rutinerade fiskare, i form av Hans Kvarnström  med en fin bit på hela 18,8 kg Noterade också att Göran Burman haft två riktigt fina maj-dagar (30-31)med sviten 17,8 (pb) 12,5 , 11,3 och 8,3! Grymt! Nu får vi se vad juni har att erbjuda, ett normalt flöde står på min önskelista inte för mycket och inte heller lite! Aldrig nöjd(smile)! Klockan 09:00 låg flödet på 622 m
3/s

Kommentarer