Älvkarleby/Ljusne | Kallt -och jojovatten gör ingen glad!

Kjell med ca. 5-6 kilos lax!


Hatten ger jag 5 laxar av fem möjliga - laxen en 3:a av fem! Grattis gubben, du kan det där bättre än mig, borde nog byta keps jag! Själv påbörjade jag fisket på korallen men när vattnet steg gick jag över till fasta, kan ni gissa vad som hände då?

Jo vattnet sjönk! Nej årets säsong går just nu i moll för mig. I kväll for jag hem strax före midnatt, jag hade sett en del drillningar på korallen, två stycken som landades samt en hel del som släppte och inte ville med in till land! Jag blev själv nästan sjösjuk idag då vattnet gick upp och ner. Att anpassa sänket efter strömmen var inte lätt idag! Själv hade jag inte ett "pet"" på grejorna denna afton!

Nu får det bli sommar, termometern visade på 6+ i bilen när jag packade in grejorna för hemfärd. Brrr...


Hasse som fiskat i Ljusne hade haft fint fiske och fyllt sin kvot, två laxar 10 och 7 kilo samt en grym havsöring på 6,85 kg!





Glupsk lax!
 














Grym öring Hasse! 6,85 kg!



Kommentarer