Dåligt med vatten.....

Vart en sväng vid älven igår. Man får ibland ta dem dagar man kan när man har familj och ibland är då förutsättningarna inte dem bästa. Igår bjöds det inte på några fina flöden direkt och höjningen framåt eftermiddag/kväll var marginell.

Jag började morgonen vid bagarkurvan. Det visade sig en hel del fisk där men ingen av oss som stod där kände något. På eftermiddagen valde jag att byta ställe till skravlet. Det var inte direkt bra vatten för att stå där men jag nötte på.

Innan jag kom dit hade det vart en del felsmällar och någon tappad. Jag fick bli en av dem som tappade fisk.
Jag drillade en stund och fisken knyckte fint och verkade sitta rätt. Det var en fisk i 10kilos klassen tippade vi på då den var upp och hoppade några gånger. Den gjorde till slut en rusning ut i älven och där slutade det roliga då flugan lossnade.

Får se när nästa tur blir av. Det får nog bli när det går lite bättre vatten. En veckas arbete kvar sedan semester.

SKITFISKE!!

Kommentarer