Älvkarleby | Skön avslutning på sommarens ledighet vid älven!


Varmt men sköna vindar gjorde att ett besök vid älven var ofrånkomligt den här torsdagen den sista juli, fiskesuget var totalt. Ett kanonvatten gick det mer eller mindre hela kvällen, uppemot 400 när det var som bäst.





Vid hällen träffade jag Oliver Sundell, Sebbe, samt Gavleörings Kristian Nyman. Krille hade jag varit i kontakt med tidigare under dagen och han var lika fiskesugen som jag. Oliver hade nog det bästa resultat den här em/kvällen, en fisk på runt 6 kg på land samt 6-7 kontakter! Även Krille hade ett par kontakter under kvällen, likaså Sebbe som bränt en firre lite tidigare på sena eftermiddagen! Själv fick jag en fin lax på 5 kilo i håven, samt ytterligare en på runt 3 kilo men som tog sig ur håven. Körde tre laxar till under
kvällen men ingen av dom ville följa med upp.
Även kebabhyllans mästare Hikmet drog en fin
lax under eftermiddagen, C & R på den!
Med andra ord så var det en riktigt trevlig kväll
med trevligt sällskap. Men nu dags att sova för
i morgon börjar jag arbeta igen vilket känns
riktigt skoj!




Kommentarer