Hubo | Conny visar var skåpet ska stå (med lite hjälp från mig!)

Jag och Conny for till Hubo för lite mete/bombardafiske efter regnbåge.
Klockan 06:00 var metena ute och sedan blev det kaffe fram till 07:00 när mitt nappalarm signalerade, men glädjen blev kortvarig och fisken försvann. Sedan blev det många långa timmar trots byte av bete osv.Conny hade migrän och tog igen sig på backen en stund, ja han snarkade men bara lite. En annan sportfiskare(latmetare;-) stod och pratade med mig och jag står med ryggen mot spöna. Rätt vad det är börjar det låta rejält bakom min rygg och hinner bara utbrista - va fan händer? Och det var Connys spole som släppte ifrån sig meter för meter i hysterisk fart. Med två snabba kliv var jag framme och fick tag i spöt, varvid jag ropade åt Conny att vakna - fisk! En något yr men i alla fall vaken Conny drillade in den fina bågen till land varefter jag lyfte upp den på land. 4,7 kg! Och nytt PB samt första bågen i Hubo!

När det var dags för oss att bege oss hemåt så började minsann inte Connys andra spö-topp att bete sig underligt? Jo en fin båge hade nappat och en båge på 4,5 kg landades också innan vi gav oss för kvällen. En fin dag till ända och riktig  skoj att Conny fick bryta nollan vid sjön och det med råge! Själv lommade man hem med svansen mellan benen, bara att bryta ihop och komma igen!

Kommentarer