Isfiske | Blev klubbsjön istället för Öratjärnen - och fisk blev det också!

  
Kvicksilvret visade på -13 ca. när jag och Nicke Wiik parkerade bilen
en bit ifrån den tjärn som tillhör fiskeklubben. Blå himmel och en
lågt stående sol samt i stort sett vindstilla gjorde vår fisketur till
en hyfsat behaglig tur. Men det var skoj att fiska med Nicke igen,
då det var ett par år sedan sist! Vi provade intill ett av mina favorit-
ställen men det var rejält segt, och ca. 45 minuter senare gick vi
tvärs över tjärnen och testade där, men lika segt där.
Men solen gjorde allt för att få ner några av sina underbara
strålar över oss, men ni vet hur det är när fisken inte nappar, så
kommer kylan krypande och tårna började kännas lite stela. Jag
ropade till Nicke att jag går tillbaks till våra första hål som
vi borrade! Väl tillbaks i skuggan och med en blink-sked samt en
röd mormyska agnad med vita och röda maggots så satte jag
igång att pimpla. Och se på sjutton, jag lyfte betet lite högre, det
var nästa uppe under iskanten när hugget kom och en hyfsad båge
fick syna isen! Jag fick en på mete också, samt hade ett par kontakter
ytterligare men sedan var det över för dagen!

Kommentarer