Hubo | Teknik och Västerås-gurka - heta vapen i jakten på stor regnbåge!

 
05:20 och söndag, det var dags att kliva upp, visste
nog till en början inte riktigt var jag var men kom
sedan på att jag skulle till Hubo med Kjelle och jaga
regnbågar. Runt halv åtta så hade vi lagt ut spöna,
mannen, myten Storås var också där med lite ny
elektronik som skulle testas, ett ekolod. Och det
var minken Storås som fick dagens första båge
i gryningen. Sedan infann sig lugnet, inte ett
pingel från spöna på en lååång stund. Men våra
grannar pinglade desto mer! Jag skruvar alltid
av min pingla från spöt när det ska bytas bete
eller t.ex drilla fisk! Upplevelsen av fisket blir
något helt annat utan pinglandet som aldrig tar
slut! Ett tips;-)


Men sen blev det lite fart igen, och den store killen
drog ännu en, en riktigt fet och fin på 4 +! Ja så
här höll det på, Kjelle och jag såg ut som två
molokna katter till slut! Men sedan fick Kjelle
en båge av mindre storlek. Jag var nu ensam nolla!

3,1 kg, inte sur även om man kan tro det, haha!
Niklas satt vid ekolodet och väntade in fiskar inom huggområdet, prickskytte med mormyska och det funkade kanonbra! Två stycken fiskar, varav den ena en rejäl bit synade isen på mormyska med hjälp av lodet. Jag började så småningom att misströsta, har ju bommat tidigare men lite tungt är det när fisk kommer upp runtomkring.

4,4 Rensad, grymt fiske idag(också)


Men jag går då långt in mot land och borrar ett hål och lägger i mitt mete där, ca. metern djupt och betet strax under iskanten. Sedan tar det ungefär 10 minuter innan jag ser att min fiskeväska(hade satt fast spöt i den) snurrar runt och det pinglar äntligen. En rätt lång fight med ett givande och tagande gav till slut en fin båge på 3,1 kg!





Summering av dagen: Niklas Storås 6 stycken
                                  Kjell Bohlin 2 stycken
                                  Tony Berggren 1 stycken

Tack för en trevlig dag grabbar!






Kommentarer