Siljan | Starka regnbågar!

 

I söndags så var det äntligen dags att åka till Siljan för att försöka få några av alla regnbågar som rymt från fiskodlingen där. Vid 8.30 äntrade jag isen vid Gesunda, det var gissningsvis 40 personer till ute på isen där, men Siljan är ju stor så det var gott om plats att fiska på. Jag fiskade med 2 spön som var riggade med bottenmete, som nappindikator körde jag med ismetevippor. Efter ca 1 timme var det dags för första kontakten, men jag var alldeles för het så jag ryckte nog degen ur munnen på fisken.





 Men det tog inte lång tid innan jag fick revansch och det låg en fin fisk på dryga 3kg på isen. Vädret för dagen gick det inte att klaga på, strålande sol och inte mycket vind, det var underbart att sitta på isen och ta en kopp kaffe och kolla på när folk drillade fisk och sprang på uppslag. Min dag fortsatte med fiskkontakter med jämna mellanrum.












Sammanlagt blev det 4st fiskar mellan 2,5-3.8 kg, fiskar som inte gav sig utan rejäla fighter. Det är otroligt roligt att drilla grov regnbåge från isen. Så jag kan varmt rekommendera en

tur till Siljan, där man kan både ha ett roligt fiske samt hjälpa till att få upp så många regnbågar som möjligt för att hjälpa siljansöringen.


Skitfiske på er / Andreas Klargård




 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: