Älvkarleby | När kommer fisken?

Det fanns fisk - men inte den art vi ville ha!


Tredje turen till älven idag, och efter de två tidigare bomturerna så ville man verkligen ta revansch! Riktigt skapligt väder, runt 8 grader
men något kallare i vinden som tidvis friskade på. Jag satte ihop spöt, och beslöt mig för att testa nere vid Klarvik och mot Kistan. Bra drag
i vattnet och en fluga som fiskade fint i det snart  4-gradiga vattnet.


Efter ca. två timmar och inte en tillstymmelse till fiskkontakt så beslöt vi oss(PG, Pelle som spinnfiskade längre ner) att gå uppströms igen. Jag stannade vid fasta och fiskade där en stund, de andra gick ut på Notören. Men för att summera dagens fiske så var det katastrof - ingen av oss hade någon kontakt!


Trots ett hyfsat antal fiskare på plats den här långfredagen så såg jag ingen som lyckades lura upp någon öring. Vid halv-sex tiden for vi hem med svansen mellan benen, i morgon tar jag nya tag i Gavleån istället!

Kommentarer