Gavleån | Fotboll på Strömvallen och öring i ån!

Skulle fiska en stund på kvälls sidan och då fisket varit mindre bra i älven så här långt, så valde jag hemma ån. En del spinnfiskare på plats när jag kom ner, men inga fiske-kontakter, vare sig för mig eller någon annan. På Strömvallen tog  Gefle IF emot Kalmar, och vårt hemmalag vann med två-noll!

Nicke och Kim kom ned till ån frampå kvällen, Nicke knöt på en lila spinnfluga och det sög till ordentligt i spöt, och en stund senare landades en öring på 3,7 kg! C&R

Himla skoj, vilken å vi har. En stund senare drog Kim på en, ca 2,5 kg! Han tog ytterligare två mindre innan kvällen var slut.


Samtliga fiskar tillbaks i plurret! Själv hade jag ingen tur med mig, kalla vita fötter var det som återstod efter 2,5 timmes vadande! Nu blir det älven några timmar för mig till helgen och må det komma steg nu med den utlovad värmen!

 



Och det blev musik till klippet, hade lite mycket jacka och tröja i vägen så det knastrade  - nu
ni vet varför inte ljuden är med!!

Kommentarer