Älvkarleby | Midsommar laxen kom igår kväll!

En nöjd PG som spräckte nollan ikväll!


En tisdag vid älven som fortfarande gick hög men rykten sa att en sänkning var att vänta under eftermiddag/kväll! Dagfisket kan nog  summeras som segt, få drillningar, i alla fall vad jag såg från platsen där jag fiskade. Ett glädjeämne var att ett stort antal flugfiskare hade en fin dag vid älven
 - 7 stycken landade på en och samma dag(kan blivit fler)
måste väl vara något av en "surprise" då det sällan fångas så många laxar på just flugspö!



Ska fatta mig kort, (klockan är snart 03:00 på onsdags-morgonen och man
borde sovit för länge sedan)
min fiskekompis PG brände två fiskar under
kvällen innan den tredje kunde lyftas upp i håven - grattis gubben!
Även Jan-Peter "Pastorn" Näslund drog en fin lax under kvällen -grattis
mannen - du är allt en riktig mink!






Peter "Molle" Berggren drog också en fin bit under kvällen -
vikt:
13.68 kg  Grattis!




Jag brände en lax men fick plåster på såren en stund senare då en fin bit  fattade tycke för min fluga. Fick mig en rejäl resa med flera över-ytan-hopp av en fin lax på 12,5 kg.


En drill som gav en rätt ömmande tumme samt skön laxfrossa. Nu kan vi släppa ner axlarna och fira midsommar med egen fångad lax! God natt på er!

Kommentarer