Ismete | Grymt ismete dag med nytt PB för Jonas Fougman

Idag var det dags för lite ismete (dag3) fick med mig Jonas!
Jag har varit ute två dagar tidgare och haft rätt segt fiske så
i dag kände jag att det dåliga fisket säkert skulle hålla i sig
bara för att man har tid att försöka nöta lite.


Väl ute så kom start skottet rätt tidigt efter att vi satt ut grejerna
jag fick ta första fället, grymt kul med en godkänd fisk!




Det blev ett gäng bättre fiskar under dagen !
Sol fint väder och allt var tipptopp och lagom
långt mellan huggen så vi hann vila lite !














Närmare lunch och efter korvgrillning så säger jag
åt Jonas att nästa fäll får han ta så ska jag försöka
hinna att få igång drönaren och filma!


Jag hinner så klart få igång den och drar fram emot
 hålet där han precis hinner få mothugget,
jag tittar upp och hör honom säga att fisken har ett enormt huvud !

Blir skakis och kastar ifrån mig dosan till drönaren, mycket riktigt är det en
 gris ett lok ett jävla monster!



Jonas Fougman nytt pb 10kg


Gäddan gick precis över 10kg på vågen och Jonas fick nytt PB idag, underbart! 
Filmen blev inte något att ha för för det kom ett gäng turistande fågelskådare och sabba det hela!

Mvh Thomas Karlström !

Kommentarer