Gavleån | En härlig eftermiddag vid ån - och äntligen lite sprattel!

Fredag och hemmavid, hade tankar på att fara ner till älven och
försöka bryta det tröga fisket som hängt mig i hasorna den sista tiden! Men gjorde tvärt emot och stack ner till ån istället. Där träffade jag Jimmy Sandstedt och Jonas Lundgren, De var också på  jakt efter öringen, men inget hade hänt då jag kom ner! Detta var för övrigt Jonas andra tur i ån i jakten på prickig fisk, dagen före hade han dragit upp en fin blänkare
på 3 kilo plus!


Vi hade fiskat av de bästa poolerna som brukar kunna ge kontakt med fisken men  inte ett liv trots fint flöde. Ska erkänna att jag dagen till ära fiskade med drag efter hyfsat många timmars nötande med flugan, nåja så är det.  I min värld utesluter det ena inte det andra! Jonas visade hur som helst
var skåpet skulle stå och drog upp den här öringen vid sitt andra försök! Killen är fast, bara att inse, och den här dagen skulle ge den gode Jonas ett nytt pb redan vid andra svängen. En firre runt 5 strecket! Grymt. Lyfter på hatten!

Efter detta så tog det inte en alltför lång stund innan jag drog på en firre, så
 jä**a skönt efter alla bompass! Jimmy fick hålla till godo med ett par gäddor,
men det kan han ha! Killen är grym på öring! Dessa båda fiskar simmar givetvis
 kvar i ån(den stora fisken var fenklippt, men min var en vilding)- en härlig
 eftermiddag kväll avslutade vid halv åtta blecket! Nya tag i morgon!


Kommentarer