Info | Viloår från laxfisket vid älven?


Men vad säger karln, ja jag har själv vänt och vridit på frågan länge länge, men jag kände redan för två år sedan att jag inte längre känner samma ”sug” efter älv-fisket längre. Och det har inte med avgifter, eller annat att göra men just nu känns det som jag ska satsa på annat fiske en tid. Kusten och fisket där ute börjar dra i mig igen, fjolårets turer(få till antalet) gav mersmak! Och fisket i de mindre vattendragen kan vara fint att lägga lite krut på, kanske smyga runt i någon skogs-å med lätta grejor känns som något jag skulle vilja göra mer av.



Har ju en fantastisk å mitt i stan också, väl värd att fiska i! 
Några tur till älven kommer säkert att göras, men tror att det kan vara bra med ett uppehåll! Kanske återkommer laxfebern, men just nu känns detta som det rätta!  Fiske ska ju vara kul, inte göras bara för att man gjort det i på samma vis många år!  Fisket släpper jag aldrig!

Skitfiske på er/Tony

Kommentarer